miércoles, 27 de mayo de 2015

Reunió del CSS del 27 de març / Reunión del CSS del 27 de marzo / HSC meeting of the 27th of March

(NOTA: Pulse aquí para versión en Castellano)
(NOTE: Click here for English version)

Bon dia a tots i totes, 

Seguint amb el fil de l'anterior post, on us informem dels importants acords que s'han aconseguit en matèria de prevenció de riscos laborals, però que encara ens queda molta feina per fer, el passat 27 de març a la reunió ordinària del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) (click aquí per veure l'acta, en castellá) es van tractar els següents temes:
  • Treballs pendents del Reglament de Circulació i Seguretat en Pistes (RCSP): Es fixen terminis per finalitzar els treballs pendents per adequar el nou RCSP, tal com un planning per el safety briefing que acredita l'accés a Pistes. La Comissió de Seguiment del nou RCSP es reunirà cada mes per a la seva valoració reportant al CSS que s'encarregarà de prendre les decisions oportunes.

  • Danys a la salut per exposició a vibracions en els assajos de fatiga:
  • Per part de l'Empresa, s'exposa que s'està estudiant la proposta dels Delegats de Prevenció (DP) de la Secció Sindical UGT-IDIADA AT, per reduir les vibracions produïdes pels assajos de fatiga que estan afectant la salut dels treballadors. La proposta seria adaptar un sistema per control remot que permet al conductor fer l'assaig des de l'exterior del vehicle, tal com ja s'està fent en altres companyies del sector. Tots els membres del CSS consideren la proposta una molt bona i definitiva mesura, tot i que també es va posar en relleu la dificultat d'implantar a IDIADA aquest sistema, donada la complexitat de compartir la Pista de Fatiga amb dos sistemes de conducció. La part que veiem més negativa sobre aquest punt és la postura de l'Empresa en negar la més que evident afectació que té l'exposició a vibracions sobre la salut dels treballadors.
     
  • Valoració dels riscos en els llocs de treball (Risk Assessment):
  • Els DP hem denunciat en reiterades ocasions que entenem que la valoració de riscos laborals a IDIADA no s'ajusta a la realitat. Des dels inicis de l'anterior legislatura sindical, la Inspecció de Treball va instar a l'Empresa a que, de manera conjunta amb nosaltres, elaborés una nova valoració de riscos adequada a les tasques dels llocs de treball a IDIADA. Després de gairebé dos anys de treball conjunt, aquest any 2015 s'ha posat en marxa el "Risk Assessment" (RA); la finalitat d'aquesta eina és disposar de criteris unificats i mesures correctores segons els paràmetres dels assajos.
        
    La nostra valoració del RA és per descomptat positiva, tenint en compte d'on partíem, però encara insuficient, ja que no s'estan tenint en compte molts aspectes que influeixen directament en el risc de les tasques, com ara l'ergonomia postural, el grau d'atenció per executar els assajos, la tensió física / mental que comporten certs assajos, els temps i formes de treball, etc...; per tant, entenem que encara no ens estem ajustant a la Llei de Prevenció de Riscos Laborals (LPRL), ni complint, en la seva totalitat, amb el Requeriment d'Inspecció de Treball.
        
    D'altra banda, el que ens sembla inacceptable és que l'Empresa traslladi la responsabilitat de valorar els riscos que es podrien derivar dels assajos als propis enginyers, en primer lloc perquè aquesta és una funció del Servei de Prevenció que té l'obligació de fer de manera conjunta amb els DP i, en segon lloc perquè els enginyers no tenen formació en matèria de prevenció de riscos laborals.

  • Accidents per somnolència i mesures correctores: 
  • Com a últim punt, vam proposar un tema que ens preocupa molt als DP per la seva gravetat i reincidència, que són els accidents per somnolència que s'han produït tant a les Pistes com a la via pública. Els DP opinem que la formació que imparteix l'Empresa per detectar la somnolència és positiva, però poc específica per als treballs que es realitzen a IDIADA. Proposem una sèrie de mesures addicionals per evitar aquests accidents, com ara: reduir el temps de conducció efectiva en el torn de nit, realitzar parades per descansar cada hora de conducció sempre que l'assaig ho permeti, evitar els assajos més monòtons en el torn de nit, eliminar o reduir la turnicitat, etc... Es va acordar aportar documentació sobre aquestes mesures en la propera reunió del CSS.

Salutacions cordials
S.S. UGT-IDIADA A.T.
------------------------------------------------------------------

Buenos días a tod@s


Siguiendo con el hilo del anterior post donde os informamos de los importantes acuerdos que se han conseguido en materia de prevención de riesgos laborales, pero que todavía nos queda mucho trabajo por hacer, el pasado 27 de marzo en reunión ordinaria del Comité de Seguridad y Salud (CSS) (click aquí para ver el acta) se trataron los siguientes temas:

  • Trabajos pendientes del Reglamento de Circulación y Seguridad en Pistas (RCSP):
    Se fijan plazos para finalizar los trabajos pendientes para adecuar el nuevo RCSP, tal como un planning para el safety briefing que acredita el acceso a Pistas. La Comisión de Seguimiento del nuevo RCSP se reunirá cada mes para su valoración, reportando al CSS, que se encargará de tomar las decisiones oportunas.

  • Daños a la salud por exposición a vibraciones en los ensayos de fatiga:
    Por parte de la Empresa se expone que se está estudiando la propuesta de los Delegados de Prevención (DP) de la Sección Sindical UGT-IDIADA A.T., para reducir las vibraciones producidas por los ensayos de fatiga que están afectando a la salud de los trabajadores. La propuesta sería adaptar un sistema por control remoto que permite al conductor realizar el ensayo desde el exterior del vehículo, tal como ya se está haciendo en otras compañías del sector. Todos los miembros del CSS consideran la propuesta una muy buena y definitiva medida, aunque también se puso de relieve la dificultad de implantar en IDIADA este sistema, dada la complejidad de compartir la Pista de Fatiga con ambos sistemas de conducción. La parte que vemos más negativa sobre este punto es la postura de la Empresa al negar la más que evidente afectación que tiene la exposición a vibraciones sobre la salud de los trabajadores. 

  • Valoración de riesgos de los puestos de trabajo (Risk Assessment):
    Los DP hemos denunciado en reiteradas ocasiones que entendemos que la valoración de riesgos laborales en IDIADA no se ajusta a la realidad. Desde los inicios de la anterior legislatura sindical, Inspección de Trabajo instó a la Empresa a que, de manera conjunta con nosotros, elaborara una nueva valoración de riesgos adecuada a las tareas de los puestos de trabajo en IDIADA. Después de casi dos años de trabajo conjunto, este año 2015 se ha puesto en marcha el "Risk Assessment" (RA); la finalidad de esta herramienta es disponer de criterios unificados y medidas correctoras según los parámetros de los ensayos.
    Nuestra valoración del RA es desde luego positiva teniendo en cuenta de donde partíamos, pero aún insuficiente, puesto que no se están teniendo en cuenta algunos aspectos que influyen directamente en el riesgo de las tareas, tales como la ergonomía postural, el grado de atención para ejecutar los ensayos, la tensión físico/mental que conllevan ciertos ensayos, los tiempos y formas de trabajo etc...; por tanto, entendemos que todavía no nos estamos ajustando a la Ley de Prevención de Riesgos Laborales (LPRL), ni cumpliendo enteramente con el requerimiento de Inspección de Trabajo.
    Por otra parte, lo que nos parece inaceptable es que la Empresa traslade la responsabilidad de valorar los riesgos que se podrían derivar de los ensayos a los propios ingenieros, en primer lugar porque ésta es una función del Servicio de Prevención que tiene la obligación de hacer de manera conjunta con los DP y, en segundo lugar porque los ingenieros no tienen formación en materia de prevención de riesgos laborales.

  • Accidentes por somnolencia y medidas correctoras:
    Como último punto, propusimos un tema que nos preocupa mucho a los DP por su gravedad y reincidencia, que son los accidentes por somnolencia que se han producido tanto en las Pistas como en la vía pública. Los DP opinamos que la formación que imparte la Empresa para detectar la somnolencia es positiva, pero poco específica para los trabajos que se realizan en IDIADA. Proponemos una serie de medidas adicionales para evitar estos accidentes, tales como: reducir el tiempo de conducción efectiva en el turno de noche, descansos cada hora de conducción siempre que el ensayo lo permita, evitar los ensayos más monótonos en el turno de noche, eliminar o reducir la turnicidad etc... Se acordó aportar documentación sobre estas medidas en la próxima reunión del CSS.

Saludos cordiales

S.S. UGT-IDIADA A.T.  
------------------------------------------------------------------

Good morning everyone

We follow up on the theme of our previous post, where we informed you of important agreements that have been reached in the prevention of occupational hazards, but there's still much work to do. On the last ordinary session of the Health and Safety Committee (HSC), which took place on the 27th of March (click here to see the minutes, in Spanish), the following topics were discussed:

  • Remaining work for the Driving and Safety Regulations (DSR):
  • The final deadlines were established to complete the remaining work in order to adapt to the new
    DSR, such as planning for the safety briefing necessary to access the proving ground. A monitoring commission for the new DSR has been established; it will meet monthly for assessment and report to the HSC, which is responsible for taking any appropriate decisions.
  • Health damage from exposure to vibration in fatigue tests:
    The Company states that it is studying the proposal of the Prevention Delegates (PD) of the UGT-IDIADA AT Union Section, to reduce vibrations caused by fatigue tests that are affecting the health of workers.The proposal is to adopt a remote control system that allows the driver to conduct the test from outside the vehicle, as is already being done in other companies in the sector.
  • All members of the HSC consider the proposal a very good and definitive measure, but also highlight the difficulty of implementing this system in IDIADA, given the complexity of sharing the fatigue track with both driving systems. The aspect we see more negative regarding this matter are the denials from the Company's Business Management to acknowledge the evident influence that the exposure to vibrations is having on the health of workers.
  • Risk assessment of the workplace (Risk Assessment):
    The DP have repeatedly denounced that we consider that the assessment of occupational hazards in IDIADA does not fit the realities of everyday work. Since the beginning of the previous Union legislature, the labor inspectorate urged the company to, jointly with us, develop a proper reassessment of the risks involved in the tasks carried out at IDIADA. After nearly two years of joint work, this year 2015 has seen the launch of the "Risk Assessment" (RA) tool; The purpose of this tool is to have unified criteria and corrective action according to the parameters of the trials.
        
    Ourevaluation  of the RA is indeed positive, considering where we started from, but we still believe it's insufficient, since some aspects that directly affect the risk of tasks are not being considered, such as postural ergonomics, the degree of attention needed to run trials, the mental/physical stress involved in certain tests, times and methods of work, etc...; therefore, we understand that we are still not adjusted to the Law for Prevention of Occupational Risks, nor complying fully with the requirements of the Labour Inspectorate.
        
    Moreover, it seems unacceptable to us that the company has transferred the responsibility of assessing the risks to the engineers themselves, firstly because this is a function of the Prevention Service, that has an obligation to do so together with the PD, and secondly because engineers have received no specific training in the prevention of occupational hazards.
  • Accidents due to drowsiness and corrective measures:
        As a last point, we proposed an issue of great concern to the DP for its seriousness and repetition, which are accidents due to drowsiness that have occurred in both tracks and adjacent public roads. The PD believe that the training provided by the Company to detect sleepiness is positive, but not specific enough for the work carried out at IDIADA. We propose a series of additional measures to prevent these accidents, such as reducing the time of effective driving on the night shift, breaks every hour of driving provided the test is appropriate, avoiding the most monotonous trials in the night shift, eliminating or reducing turnicity etc ... It was agreed to provide documentation on these measures at the next meeting of the HSC.

Best regards 

Union Section UGT-IDIADA AT 

1 comentario:

  1. Molt d'acord en tot els temes.

    Moltes GRÀCIES per la vosta feina.

    ResponderEliminar