jueves, 7 de mayo de 2015

Reunió extraordinària del CSS del 19 de febrer / Reunión extraordinaria del CSS del 19 de febrero / Extraordinary meeting of the HSC of the 19th of February

(NOTA: Pulse aquí para versión en Castellano)
(NOTE: Click here for English version)

Hola a tots i totes

El passat mes de febrer, els delegats de prevenció (DP) de la Secció Sindical UGT-IDIADA AT, vam convocar una reunió extraordinària del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) (click aquí per veure l'acta de la reunió, en castellá), amb la finalitat d'acordar amb l'empresa una serie de canvis necessaris per millorar la seguretat dels treballadors a les Pistes de proves.

Ens queda molta feina per fer en matèria de prevenció, però podem dir que es va aconseguir signar un acord beneficiós, pel qual s'han implantat mesures de seguretat importants. Són mesures encaminades a reduir la probabilitat de patir un accident a les Pistes de proves, a més de mitigar la gravetat dels danys personals.

Moltes d'aquestes mesures han estat proposades pels DP de la SS UGT-IDIADA AT, reportades i argumentades en reunions del CSS des de l'any 2010 que a poc a poc, s'han pogut consensuar amb l'Empresa. Exemples:
  • Separar els assaigs de frenades i de reducció de velocitat de la resta d'assajos de la Pista d'Alta Velocitat (PAV), situant-los en pistes adequades (dues d'elles de nova construcció), i separant en diferents franges horàries aquells que necessàriament s'han de realitzar a la PAV. D'aquesta manera es redueix la probabilitat de patir un accident per abast;
  • Reduir la diferència de velocitats entre els carrils de la PAV, amb limitacions de velocitats màximes (fins ara la velocitat màxima era la mateixa per a tots els carrils exceptuant el primer) i mínimes, ampliant el temps de reacció del conductor i en conseqüència minimitzant la severitat dels danys en cas d'accident;
  • La instal·lació de panells de missatges variables (PMV) que han millorat la comunicació amb els usuaris de Pistes, permetent (en alguns casos) la circulació dels serveis d'emergències en sentit contrari, reduint el temps d'assistència mèdica vital en accidents greus;
  • Planificació de la formació dels conductors de vehicles d'assaig, millorant les aptituds i coneixements de conducció aconseguint una millor reacció en situacions de perill
  • Control del compliment del Reglament de Circulació i Seguretat en Pistes (RCSP) per tots els usuaris, garantint el bon coneixement de dit Reglament, per la qual cosa s'ha creat una comissió de seguiment paritària entre Empresa i DP
  • Instal·lació de barreres pneumàtiques de protecció en els aparcaments de la PAV per reduir els danys en cas d'impacte frontal, millores en les escapatòries de la Pista de Dry Handling, limitació de velocitat en dos punts de la Pista Carretera General (CG), correcció en la senyalització de la CG i Pista de Fatiga A, etc ...
  • Participació dels DP en les investigacions dels accidents ocorreguts en Pistes, si no en la seva totalitat, si permetent la nostra tasca com a DP
Altres mesures que hem proposat i que entenem necessàries no s'han materialitzat fins al moment en la seva totalitat però sí que s'ha fet un esforç de millora per part de l'Empresa. Exemples:
  • Vam proposar millorar el nostre servei d'emergències amb una UVI mòbil i una unitat de bombers, donada la perillositat que comporten moltes de les nostres tasques habituals, equiparant-se a les mesures que es requereixen per la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA).
    Aquesta proposta va ser desestimada per part de l'Empresa pel seu elevat cost econòmic. En contrapartida es va ampliar a 24 hores l'assistència del personal de Safety Car a Pistes. Esperem que en un futur no molt llunyà puguem comptar amb una ambulància que ens permeti traslladar el ferit i que aquest pugui rebre assistència hospitalària en el menor temps possible, cosa que amb el vehicle adaptat del que disposem no és possible fer.
  • A causa dels accidents repetitius que es vénen succeint per impactes amb animals en Pistes, i el greu perill que suposa a velocitats de fins a 250 km / h, vam proposar condicionar la tanca del perímetre d'IDIADA de manera que impedís l'entrada d'animals a les instal·lacions, així com adequar vies d'escapament que facilitin la sortida dels animals que ja estan a l'interior. Aquestes pràctiques ja s'estan implantant a la via pública amb molt bons resultats.
    Aquesta proposta també va ser desestimada per part de l'Empresa per causes econòmiques i perquè segons exposen, no garanteixen una plena eficàcia. Per reduir accidents per aquestes causes, a més de poder oferir als nostres clients unes instal·lacions adequades per a assajos amb motocicletes, es van instal·lar en les barreres de seguretat del perímetre de la PAV les proteccions per a motocicletes, que a l'hora dificulten l'entrada d'animals a la Pista. També es van instal·lar com a mesura dissuasòria unes "cortines de plàstic en forma de baules de cadena" en les barreres d'entrada a la PAV. Per descomptat en la nostra opinió és insuficient perquè segueixen havent accidents per impacte amb animals en Pistes, però sí és cert que s'han reduït.

Un altre tema que ens preocupa és la precarietat i falta de planificació en els treballs de conducció nocturna. Aquestes deficiències han provocat accidents greus i repetitius sense adoptar mesures correctores apropiades. Per la nostra part hem presentat una planificació del treball que podria reduir aquest tipus d'accidents, del que seguim a l'espera de resposta per part de l'Empresa.

La valoració de la S.S. UGT-IDIADA A.T. sobre els avenços en matèria de prevenció de riscos és positiva. Seguirem treballant en aquesta línia per aconseguir el nostre objectiu prioritari: SEGURETAT EN EL TREBALL.

Salutacions
Secció Sindical d'UGT - IDIADA A.T.
----------------------------------------------------------------------------


Hola a tod@s

El pasado mes de febrero, los Delegados de Prevención (DP) de la Sección Sindical UGT-IDIADA A.T., convocamos una reunión extraordinaria del Comité de Seguridad y Salud (CSS) (click aquí para ver el acta de la reunión), con la finalidad de acordar con la Empresa una serie de cambios necesarios para mejorar la seguridad de los trabajadores en las Pistas de pruebas.

Nos queda mucho trabajo por hacer en materia de prevención, pero podemos decir que se consiguió firmar un acuerdo beneficioso, por el que se han implantado medidas de seguridad importantes. Son medidas encaminadas a reducir la probabilidad de sufrir un accidente en las Pistas de pruebas, además de mitigar la gravedad de los daños personales.

Muchas de estas medidas han sido propuestas por los DP  de la S.S. UGT-IDIADA A.T, reportadas y argumentadas en reuniones del CSS desde el año 2010 que poco a poco, se han podido consensuar con la Empresa. Ejemplos;
  • Separar los ensayos de frenadas y de reducción de velocidad del resto de ensayos de la Pista de Alta Velocidad (PAV), ubicándolos en pistas adecuadas (dos de ellas de nueva construcción), y separando en diferentes franjas horarias aquellos que necesariamente se tienen que realizar en la PAV. De esta manera se reduce la probabilidad de sufrir un accidente por alcance;
  • Reducir la diferencia de velocidades entre los carriles de la PAV, con limitaciones de velocidades máximas (hasta ahora la velocidad máxima era la misma para todos los carriles exceptuando el primero) y mínimas, ampliando el tiempo de reacción del conductor y en consecuencia minimizando la severidad de los daños en caso de accidente
  • La instalación de paneles de mensajes variables (PMV) que han mejorado la comunicación con los usuarios de Pistas, permitiendo (en algunos casos) la circulación de los servicios de emergencias en sentido contrario, reduciendo el tiempo de asistencia médica vital en accidentes graves
  • Planificación de la formación de los conductores de vehículos de ensayo, mejorando las aptitudes y conocimientos de conducción consiguiendo una mejor reacción en situaciones de peligro
  • Control del cumplimiento del Reglamento de Circulación y Seguridad en Pistas (RCSP) por todos los usuarios, garantizando el buen conocimiento de dicho Reglamento, para lo que se ha creado una Comisión de seguimiento paritaria entre Empresa y DP
  • Instalación de barreras neumáticas de protección en los aparcamientos de la PAV para reducir los daños en caso de impacto frontal, mejoras en las escapatorias de la Pista de Dry Handling, limitación de velocidad en dos puntos de la Pista Carretera General (CG), corrección en la señalización de la CG y Pista de Fatiga A, etc…
  • Participación de los DP en las investigaciones de los accidentes ocurridos en Pistas, si no en su totalidad, sí permitiendo nuestra labor como DP
Otras medidas que hemos propuesto y que entendemos necesarias no se han materializado hasta el momento en su totalidad pero sí se ha hecho un esfuerzo de mejora por parte de la Empresa.  Ejemplos:
  • Propusimos mejorar nuestro servicio de emergencias con una UVI móvil y una unidad de bomberos, dada la peligrosidad que conllevan muchas de nuestras tareas habituales, equiparándonos a las medidas que se requieren por la Federación Internacional del Automóvil (FIA).
    Esta propuesta fue desestimada por parte de la Empresa por su elevado coste económico. En contrapartida se amplió a 24 horas la asistencia del personal de Safety Car en Pistas. Esperemos que en un futuro no muy lejano podamos contar con una ambulancia que nos permita trasladar al herido y que éste pueda recibir asistencia hospitalaria en el menor tiempo posible, cosa que con el vehículo adaptado del que disponemos no es posible hacer.
  • Debido a los accidentes repetitivos que se vienen sucediendo por impactos con animales en Pistas, y el grave peligro que supone a velocidades de hasta 250 km/h, propusimos acondicionar la valla del perímetro de IDIADA de manera que impidiera la entrada de animales a las instalaciones, así como adecuar vías de escape que faciliten la salida de los animales que ya están en el interior. Estas prácticas ya se están implantando en la vía pública con muy buenos resultados.
    Esta propuesta también fue desestimada por parte de la Empresa por causas económicas y porque según exponen, no garantizan una plena eficacia. Para reducir accidentes por estas causas, además de poder ofertar a nuestros clientes unas instalaciones adecuadas para ensayos con motocicletas, se instalaron en los guardarraíles del perímetro de la PAV las protecciones para motocicletas, que a su vez dificultan la entrada de animales a la Pista. También se instalaron como medida disuasoria unas “cortinas de plástico en forma de eslabones de cadena” en las barreras de entrada en la PAV. Desde luego en nuestra opinión es insuficiente porque siguen habiendo accidentes por impacto con animales en Pistas, pero sí es cierto que se han reducido.
Otro tema que nos preocupa es la precariedad y falta de planificación en los trabajos de conducción nocturna. Estas deficiencias han provocado accidentes graves y repetitivos sin adoptar medidas correctoras apropiadas. Por nuestra parte hemos presentado una planificación del trabajo que podría reducir este tipo de accidentes, del que seguimos a la espera de respuesta por parte de la Empresa.

La valoración de la S.S. UGT-IDIADA A.T. sobre los avances en materia de prevención de riesgos es positiva. Seguiremos trabajando en esta línea para conseguir nuestro objetivo prioritario: SEGURIDAD EN EL TRABAJO.

Saludos
Sección Sindical de UGT - IDIADA A.T.
----------------------------------------------------------------------------


Hello everyone

Last February, the Prevention Delegates (PD) of the Union Section of UGT-IDIADA AT, convened an extraordinary meeting of the Health & Safety Committee (HSC) (click here to see the meeting minutes, in Castilian Spanish), in order to agree with the Company a number of necessary changes to improve the safety of workers in the test tracks.

We still have much work to do in terms of prevention, but we can say that we  managed to sign a beneficial agreement, following which some important security measures have been implemented. These are measures aimed at reducing the likelihood of an accident on the test track, and mitigating the severity of injuries should they occur.

Many of these measures have been proposed by the PDs of the UGT-IDIADA AT Union Section, reported and discussed in meetings of the HSC since 2010, and which we gradually have been able to agree with the Company. Examples:
  • Separation of  braking and speed reduction trials from other trials at the high-speed track (HST), placing them in appropriate tracks (two of them newly built), and also separating in different time frames those that necessarily have to be carried out at the HST. Thus the likelihood of rear-end collisions is reduced;
  • Reduction of  the speed difference between lanes in the HST, with limited maximum speeds (maximum speed until now was the same for all lanes except the first) and minimum, extending the reaction time of the driver and thus minimizing the severity of damages in case of accident;
  • The installation of variable message signs (VMS) have improved communication with users of tracks, allowing (in some cases) the movement of emergency services in the opposite direction, reducing the delay of vital health care in serious accidents;
  • Planning of the training of test vehicle drivers, improving driving skills and knowledge to get better reactions in dangerous situations;
  • Monitoring compliance with the Proving Ground Driving and Safety Regulations (PGDSR) by all users, ensuring good knowledge of the regulation; for this purpose, a Follow-up Joint Commission has been created between the Company and PD
  • Installation of pneumatic protective barriers in the parking of the HST to reduce damages in case of frontal impact, improvements in the exits of the Dry Handling Track, speed limits at two points of the General Road (GR) track, correction of signaling at the GR and Fatigue Track A, etc...
  • PD participation in investigations of accidents on the tracks, if not entirely, at least allowing our work as PD
Other measures that we have proposed and we understand necessary have not materialized so far in its entirety but some efforts for improvement have been made by the Company. Examples:
  • We proposed improving our emergency service with a mobile ICU and a firefighter unit, given the danger that accompanies many of our routine tasks, thus adopting the measures required by the Federation International d l'Automobile (FIA).
    This proposal was rejected by the company because of its high cost. In return, Safety Car 24 staff attendance was extended to hours. Hopefully, in a not too distant future, we can count on an ambulance that allows us to move the wounded and that they may receive hospital treatment in the shortest possible time, something with which the adapted vehicle we currently have is not possible.
  • In response  to repeated accidents that have been happening due to impacts with animals on the tracks, and the serious danger posed at speeds of up to 250 km/h, we proposed to improve the perimeter fence of IDIADA so that it would prevent the entry of animals to the facilities, and provide escape routes to facilitate exit of the animals already inside. These practices are already being implemented in public roads with very good results.
    This proposal was also rejected by the company for economic reasons and because in their view, they do not ensure full effectiveness. To reduce accidents due to these causes, as well as being able to offer to customers adequate facilities for testing motorcycles, special protections for motorcycles have been installed on the guardrails along the perimeter of the HST; these protections  in turn hinder the entry of animals to the track. Also, "plastic curtains of chain link shape" were installed in the entry barriers of the HST as a deterrent. We believe these measures are still insufficient because accidents due to impact with animals still occur on the tracks, but it is true that their number has been reduced.
Another issue of concern for us is the precariousness and lack of planning in the night driving shifts. These shortcomings have led to serious and repetitive accidents without the adoption of appropriate corrective measures. From our side, we have presented a plan of work that we believe could reduce such accidents, for which we are still waiting for a response from the company.

The assessment of the S. S. UGT-IDIADA AT about progress in the prevention of risks is positive.
We will continue working in this direction to achieve our primary goal: SAFETY IN THE WORKPLACE.

Regards
UGT Union Section - IDIADA AT

No hay comentarios:

Publicar un comentario