lunes, 6 de marzo de 2017

Rebentada de pneumàtic a la PAV / Reventón de neumático en la PAV / Tyre blowout at the HST

(NOTA: Pulse aquí para versión en Castellano)
(NOTE: Click for English version)

Hola a tothom,


El diumenge 19 de febrer, un client va tenir un accident a la Pista d'Alta Velocitat (PAV).
Segons manifestacions d'Applus + IDIADA, el conductor no ha patit danys personals, la qual cosa ens alleuja, ja que tenint en compte la magnitud de l'accident les conseqüències podrien haver estat fatals. Evidentment, aquest serà un accident més que no computarà a les estadístiques d'Applus + IDIADA per tractar-se de personal extern.

La descripció de l'accident segons fonts extraoficials (donat l'ocultisme de la informació per part de l'empresa cap als delegats de prevenció), va tenir lloc quan el conductor estava realitzant un assaig a una velocitat superior als 300 km/h, per la qual cosa havia reservat la PAV en exclusiva. Pel que sembla i per motius que desconeixem, "va rebentar" una roda del vehicle que va fer que el conductor perdés el control i no pogués evitar l'accident. Com us podeu imaginar l'impacte a tal velocitat va ser brutal, tant és així que la inèrcia va fer que el vehicle impactés tres vegades contra el guarda-raïl de tots dos costats de la pista, recorrent uns 1000 metres aproximadament fins que per fi es va aturar (conclusions derivades de les marques a la pista).

Segons Applus+ IDIADA, com que no hi va haver danys personals, es tracta d'un incident sense més importància, i es considera que els sistemes de seguretat habilitats en aquell moment (ambulància, cotxe de bombers, etc...) van funcionar correctament, cosa que ens reconforta, però no entenem que no es plantegi una investigació immediatament de per què "va rebentar" la roda, atès que no és la primera vegada que això passa i potser no sempre tinguem tanta sort.


Les persones que ens dediquem a aquesta professió som conscients dels riscos a què ens exposem i els assumim, però el que no acceptem és que l'empresa no adopti TOTES les mesures preventives possibles per reduir els riscos al mínim i proveeixi de TOTS els EPIs necessaris als treballadors per evitar els danys personals.

Diem això perquè tenim informació que rebentades de rodes a la PAV ja n'hi a hagut fins a quatre ocasions en el passat i amb treballadors d'Applus+ IDIADA; això ens porta a preguntar-nos: Que ha fet l'empresa per evitar aquest tipus d'accidents? O és que estan esperant que passi alguna cosa irreparable per prendre-s'ho seriosament?

Els delegats de prevenció entenem que si fent un assaig a la PAV a molt alta velocitat s'ha "rebentat" una roda del vehicle en quatre ocasions (que coneguem) és que alguna cosa passa, possiblement es deu a l'increment de la càrrega de masses que produeix la força centrífuga del peralt de les corbes de la PAV a altes velocitats, així com l'inevitable desgast prematur del pneumàtic en corregir la derivació de la trajectòria que provoca el peralt i la freqüència de pas per cada un dels peralts. Un altre factor serien les altes temperatures per fricció a aquestes velocitats i en conseqüència l'augment de la pressió interna. Tots aquests factors es sumen i fan que calgui extremar les precaucions. No entenem com Applus+ IDIADA no té ja feta una valoració de riscos específica que garanteixi la seguretat en aquests casos.

Si hem decidit esperar fins avui per informar d'aquest accident, ha estat perquè abans volíem tractar-lo en reunió del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) celebrada el dia 1 de març del 2017, amb la intenció que l'empresa aportés la investigació i aclarís els fets, però lluny de fer aportacions en aquest sentit, manifesta desconeixement de tot i argumenta que la investigació és responsabilitat del client, en tot cas si aquesta investigació implica en alguna cosa a Applus + IDIADA serà quan s'iniciaran les accions pertinents. Els delegats de prevenció manifestar la nostra disconformitat i plantegem la nostra opinió pel que fa a la probabilitat de l'afectació del peralt de la Pista en els pneumàtics i proposem crear una comissió de treball per a la seva valoració. La nostra proposta és acceptada amb el compromís que en un mes i mig, puguem disposar de dades concretes i contrastades en situació real, que ens permeti valorar possibles mesures addicionals que evitin aquest tipus d'accidents.

Esperem que amb la col·laboració de tots i pel bé de la seguretat s'apliquin TOTS els mesures de seguretat necessàries sense haver de recórrer a la Inspecció de Treball.

Salutacions
Secció Sindical UGT-IDIADA AT
----------------------------------------------------------------------------

Hola a todos,


El domingo 19 de febrero, un cliente sufrió un accidente en la Pista de Alta Velocidad (PAV).
Según manifestaciones de Applus+IDIADA, el conductor no ha sufrido daños personales, lo cual nos alivia, pues teniendo en cuenta la magnitud del accidente las consecuencias podrían haber sido fatales y evidentemente, este será un accidente más que no computará en las estadísticas de Applus+IDIADA por tratarse de personal externo.

La descripción del accidente, según fuentes extraoficiales (dado el ocultismo de la información por parte de la empresa hacia los Delegados de Prevención), es que tuvo lugar cuando el conductor estaba realizando un ensayo a una velocidad superior a los 300 km/h, para lo cual había reservado la PAV en exclusiva. Al parecer y por motivos que desconocemos, "reventó" una rueda del vehículo que hizo que el conductor perdiera el control y no pudiera evitar el accidente. Como os podéis imaginar el impacto a tal velocidad fue brutal, tanto es así que la inercia hizo que el vehículo impactara tres veces contra el guardarrail de ambos lados de la pista, recorriendo unos 1000 metros aproximadamente hasta que por fin se detuvo (conclusiones evidenciadas por las marcas en pista).

Según Applus+IDIADA, al no haber daños personales se trata de un incidente sin mayor importancia, y se considera que los sistemas de seguridad habilitados en aquel momento (ambulancia, coche de bomberos, etc..) han funcionado correctamente, cosa que nos reconforta, pero no entendemos que no se plantee de inmediato una investigación de por qué "reventó" la rueda, dado que no es la primera vez que esto ocurre y quizás no siempre tengamos tanta suerte.

Las personas que nos dedicamos a esta profesión somos conscientes de los riesgos a los que nos exponemos y los asumimos, pero lo que no aceptamos es que la empresa no adopte TODAS las medidas preventivas posibles para reducir los riesgos al mínimo y provea de TODOS los EPIs necesarios a los trabajadores para evitar los daños personales.

Decimos esto porque tenemos información de que reventones de ruedas en la PAV ya se han dado hasta en otras cuatro ocasiones en el pasado y con trabajadores de Applus+IDIADA, esto nos lleva a preguntarnos: ¿Que ha hecho la empresa para evitar este tipo de accidentes? ¿O es que están esperando a que ocurra algo irreparable para tomárselo en serio.

Los delegados de prevención entendemos que si haciendo un ensayo en la PAV a muy alta velocidad se ha "reventado" una rueda del vehículo en otras cuatro ocasiones (que conozcamos) es que algo pasa, posiblemente se deba al incremento de la carga de masas que produce la fuerza centrífuga del peralte de las curvas de la PAV a altas velocidades, así como al inevitable desgaste prematuro del neumático al corregir la derivación de la trayectoria que provoca el peralte y la frecuencia de paso por cada uno de los peraltes. Otro factor serían las altas temperaturas por fricción a esas velocidades y en consecuencia el aumento de la presión interna. Todos estos factores se suman y hacen que haya que extremar las precauciones. No entendemos como Applus+IDIADA no tiene ya hecha una valoración de riesgos específica que garantice la seguridad en estos casos.

Si hemos decidido esperar hasta hoy para informar de este accidente, ha sido porque antes queríamos tratarlo en reunión del Comité de Seguridad y Salud (CSS) celebrada el día 1 de marzo del 2017, con la intención de que la empresa aportara la investigación y esclareciera los hechos, pero lejos de hacer aportaciones en este sentido, manifiesta desconocimiento de todo y argumenta que la investigación es responsabilidad del cliente, en todo caso si esta investigación implica en algo a Applus+IDIADA será cuando iniciaran las acciones pertinentes. Los delegados de prevención manifestamos nuestra disconformidad y planteamos nuestra opinión en cuanto a la probabilidad de la afectación del peralte de la Pista en los neumáticos y proponemos crear una Comisión de trabajo para su valoración. Nuestra propuesta fue aceptada con el compromiso de que en un mes y medio, podamos disponer de datos concretos y contrastados en situación real, que nos permita valorar posibles medidas adicionales que eviten este tipo de accidentes.

Esperamos que con la colaboración de todos y por el bien de la seguridad se apliquen TODAS las medidas de seguridad necesarias sin tener que recurrir a la Inspección de Trabajo.  

Saludos
S.S. UGT-IDIADA A.T.  
----------------------------------------------------------------------------

Hello everyone,


On Sunday 19th of February, a client suffered an accident while driving on the High Speed ​​Track (HST). According to the information provided by Applus+ IDIADA, the driver has not suffered any  personal injuries, which is a relief to know, because taking into account the magnitude of the accident, the consequences could have been fatal. However, this will be yet another accident that will not be computed in the statistics of Applus+ IDIADA, due to it happening to external staff.

The description of the accident, according to unofficial sources (since the company is not usually very forthcoming with information to the Works Council's Prevention Delegates) is that it occurred when the driver was conducting a test at speeds exceeding 300 km/h, for which which the client had reserved the HST exclusively. Apparently and for reasons unknown to us, there was a tyre blowout which caused the driver to lose control of the vehicle. As you can imagine the impact at such a speed was brutal, so much so that inertia caused the vehicle to hit three times against the guardrail on both sides of the track, traveling for about 1000 meters until it finally stopped (conclusions extracted from the markings left on the track).

According to Applus+ IDIADA, as there was no personal injury, this is an unimportant incident, and it is considered that the special security systems enabled at that time (ambulance, fire engine, etc..) worked correctly, which is comforting, but we do not understand that their immediate reaction is not to launch an investigation into why the tyre blew, since this is not the first time this happens and we may not always be so lucky.

Of course the people who dedicate themselves to this profession are aware of the risks to which they expose themselves and assume them as part of the job, but what we do not accept is that the company does not adopt ALL the possible preventive measures to reduce the risks to the minimum and  provide of ALL the PPEs to workers to avoid personal injury.

We say this because we have information that blowouts at the HST have already occurred on four other occasions in the past and with Applus + IDIADA workers at the wheel; this leads us to ask: What has the company done to avoid this type of accidents? Or are they waiting for something irreparable to take it seriously?

The Prevention Delegates believe that if during a test at the HST at very high speeds, a tyre has been blown on other four occasions (that we know of), it means that something is happening; it is possibly due to the increase of the load of masses produced by the centrifugal force upon the banking of the curves of the HST at high speeds, as well as the inevitable premature wear of the tire produced by the continuous corrections of trajectory to prevent drifting on the banking. Another factor would be the high friction temperatures at these speeds and consequently the increase in internal pressure. All these factors add up and demand extreme caution. We do not understand how Applus+ IDIADA does not already have a specific risk assessment that guarantees safety in these cases.

If we have decided to wait until now to report this accident, it was because we wanted to discuss it at a meeting of the Health and Safety Committee held on March 1, 2017, with the intention that the company provide the data from the investigation and clarify the facts; but far from making contributions in this regard, at the neeting the company manifests ignorance of everything and argues that the investigation is the exclusive responsibility of the client, and only in case that this research implicates Applus+ IDIADA in some way, will any relevant actions be initiated. Our Prevention Delegates expressed their disagreement with this position and brought forth our view as to the effects of the banking of the track upon the tires and propose to create a Working Commission for its assessment. Our proposal was accepted with the commitment that in a month and a half, we will have concrete and contrasted data from real situations, which will allow us to assess possible additional measures that can be taken to avoid this type of accident.

We hope that with the collaboration of all parts involved and for the sake of safety, all the necessary safety measures will be applied without having to resort to the Labor Inspection.

Regards 
UGT-IDIADA A.T. Union Section

No hay comentarios:

Publicar un comentario